20 nejnovějších komentářů

bez textů


7.11.2007,20:24, autor: Brbla k článku Free Download Manager (FDM) – česká lokalizace (čeština) z 13.1.2005,00:34

Od nových verzí už je program lokalizován, kvůli starším verzím chybka napravena.


7.10.2007,07:04, autor: Ota k článku Free Download Manager (FDM) – česká lokalizace (čeština) z 13.1.2005,00:34

Na stránku s češtinou se nedá dostat...


7.8.2004,01:40, autor: Biges k článku Jak se naučit programovat v PHP za několik (4-5) dní z 7.8.2004,01:21

Návod dle Bigese:

Najděte si stránku, která vámi chtěný skript využívá a skript ukradněte... v nejhorším navštivte stránky vycpané podobnými skripty nabízenými légálně zadara :)


26.12.2003,22:02, autor: Jan Bien k článku Vypnutí autorunu u CD z 20.12.2003,16:12

:-D ... Uživatel sítě Oskar, kterého voláte, má buď vypnutý telefon, nebo není v tuto chvíli dostupný. Zkuste to, prosím, později. The Oskar consumer you are calling is switch of ...


24.12.2003,14:32, autor: Brbla k článku Vypnutí autorunu u CD z 20.12.2003,16:12

Ano ano, kdyby byl Ferda dostupný na mobilu, pak by se nic nedělo. Člověka ale po půl hodině marného volání přestane dorážení na mobil bavit a raději zapojí mozek a pomůže si sám 87). Neboj, až narazím na nějaký opravdu pěkný špek, tak se ozvu!


22.12.2003,09:34, autor: Jan Bien k článku Vypnutí autorunu u CD z 20.12.2003,16:12

Stačilo kontaktovat Ferdu z Mraveniště (mraveniste.org), práce všeho druhu, ten to ví z hlavy :-)


14.11.2003,14:05, autor: Brbla k článku EU je... (aktualizováno 13.11.2003 10:38) z 13.11.2003,08:03

Ano, jen je třeba rozlišovat, kdo je potřebý, a kdo lenoch. Pomoci potřebnému, postiženému (fyzicky či pohromou), prostě člověku, který se ocitne v nouzi vypomoci. Pokud dotyčný v nouzi setrvává a sám se nesnaží (ostatní se přece postarají) - nechal bych řešení situace jen a pouze na něm. Stává se zbytečnou přítěží pro společnost (navíc jeho příklad - nedělám a mám se dobře - vede k následování (vidíme všude kolem 87)) a nevidím důvod, proč takového člověka sponzorovat na úkor těch, co to opravdu potřebují.

Suma sumárum: Daně platit (rozumná výše a postihy za podvody, aby se nevyplatilo s čísly žonglovat, potřebným (tedy těm, co si to \'zaslouží\') pomáhat, lenochy a budižkničemy ze sociální péče vyloučit, v případě kriminálních činů tyto živly zavřít a donutit pracovat (aby vrátili dluh společnosti)(teze, dáme mu ty peníze, protože on si jinak stejně nakrade - je špatná).

Závěr - investice peněz z daní průhlednou, pro veřejnost snadno kontrolovatelnou formou (ne tuny papíru a nařízení co když jak komu zaco a proč...), aby bylo vidět, že ty peníze se neprošustrují, ale opravdu používají pro blaho těch, co je platí!

Co Vy na to?


14.11.2003,10:56, autor: martin k článku EU je... (aktualizováno 13.11.2003 10:38) z 13.11.2003,08:03

Taky se to tak může brát. Jen malá připomínka, ale jinak s tím teoreticky více méně souhlasím. Ten trend s vybíráním DPH souvisí právě s jejím snadnějším vybíráním.

Jinak začlenění sociálního a zdravotního pojištění do DPH (nebo něco podobného formou nepřímé daně) je skutečně zajímavý nápad. Ale zkusme se zamyslet nad tímto - kupuji jen nejnutnější věci. Moc neutrácím, protože si to nemohu dovolit. Odvádím proto méně peněz do DPH a tím pádem do státní kasy. Méně (nevím jak moc méně) než když ji platím z podpory od sociálky. V nynější praxi je to sice podobné - ti co vydělávají méně, platí menší daně a odvádějí méně peněz. Ale přece jen odvádějí peněz více než by odváděli ve formě DPH. A doplácejí na ně ostatní, kteří víc utrácejí. Ano, to se děje i teď. Ale proč proto rušit přímé daně?

Spíš je lépe ukázat lidem, že pokud nezaplatí, stihne je trest, který opravdu přijde (o tom se zmiňujete v hlavním článku) - viz akce Kryštof a tzv. Kryštof 2. Lidé nyní vidí, že poku jedou rychle, ... je velká šance, že z toho nevyjdou bez pokuty.

Teď zpět k DPH. Placení všeho z ní - potom by muselo dojít k navýšení této nepřímé daně - k tomu abychom měli bezplatné zdravotnictví, školství.

Možnost je samozřejmě platit malé daně a peníze si schraňovat bokem a když přijde nutnost - návštěva lékaře, výuka mých dětí na ZŠ, sáhnu do těchto úspor (jistě ne malých) a vše si zařídím. Jenže popravdě řečeno - kolik lidí je schopno myslet takto do budoucna a šetřit si na časy \"až se zima zeptá...\". Někteří lidé mají dokonce tak nízké příjmy, že by si sice bokem ušetřili na lékaře a školství, ale pokud by přišla nějaká nepředložená situace (povodeň,...), lidé by najednou měli úspor málo, a nebo by jim na zaplacení škod stačili, ale potom by jim nezbyly žádné na onoho zmiňovaného lékaře atd... A kdo se pak o ně postará? Stát? A z jakých prostředků? Jistě, o tom váš článek není. Nesměřujete k anarchii. Ale je třeba si uvědomit, že žijeme v sociálním státě, kdy bohatší pomáhají (ne doplacejí, ale POMÁHAJÍ) ze solidarity, z lidskosti na ty, kteří to potřebují.

Takže v kostce:

Kdo nám zaručí...? - policie, represe. Lidé (potenciální podvodníci) musí vidět, že pokud něco nezákoného provedou, přijde trest. A to se poslední dobou začíná konečně dít.

Platit za to, že vydělávám... - jsme v socíálním státě, kde se bohatší starají o chudé. Platí na to, aby chudí a potřební měli patřičnou a odpovídající péči a životní úroveň. Ne z nějakého prospěchu (i když se bohatším vyplácí následné odpisy z daní atd...), ale z pouhé solidarity k druhým. Proto, že cítí, že by se potřebným mělo pomáhat.

Nejsem ekonom... - také nejsem ekonom:)). Studuji UHK obor dějepis - občanská nauka. Možná právě proto mé stálé upozorňování na sociální stát, na solidaritu :). Ale já to tak cítím a myslím si, že je to správné. Nejsem Ing., Mgr., ani ředitel zeměkoule. Jen píši to, co cítím, co vím.

Zdravím Brblu a přeji pěkný víkend!


13.11.2003,15:51, autor: Brbla k článku EU je... (aktualizováno 13.11.2003 10:38) z 13.11.2003,08:03

Ano, to jsou trendy do budoucna. Ale kdo zaručí, že zas nebude nějaký tunel či další IPB, nové problémy (Kožený a privatizace, povodně, konec světa), které zas zaplácne daňový poplatník. Konec konců, kdyby se platily daně jen za to, co si koupím, víc lidí by to spolklo (paltit jen za to, že vydělávám je takové \'zvláštní\', kdybych paltil jen DPH, zbyde mi víc peněz na utrácení (navíc DPH se vybírá lépe, než klasické daně - DPH je součástí ceny)). Kdyby se do DPH rozpočítaly sociální, zdravotní a další pojištění, které se odvozují od výše platu, tak bych to v důsledku zaplatil stejně, ale myslím, že by ubylo zbytečných úředních šimlů 87). Nejsem ekonom, ale co se zkusit zamyslet nad tímto způsobem vybírání daní? (u plátců DPH by se pak nevracelo DPH celé, ale jeho část (aby se zaplatilo sociální, zdravotní a další poplatky)).

Váš názor by mne zajímal...


13.11.2003,14:29, autor: martin k článku EU je... (aktualizováno 13.11.2003 10:38) z 13.11.2003,08:03

Mno, je to pravda - zlepšit výběr daní, atd... Ale bohužel nikdo pořádně nepřišel na způsob jak. Tedy jak vybírat daně přímé. Proto se v nynější době Evropa uchyluje k trendu vydobývání peněz z daní nepřímých (DPH, atd.)a proto i ono vyrovnávání u nás. Nyní se uvažuje o tom (a možná že tomu tak i je), že od roku myslím 2005 by mělo dojít ke snižování základní sazby DPH (z nynějších 22% na 20? nebo 18? a v dalších letech by se v tomto trendu mělo pokračovat s konečným ustálením na možná 16% (to vážně nevím jistě - možná že na 18%). Takže - s výběrem přímých daní má problém celá Evropa. Ne jen ti naši \"brouci\" pytlíci (kteří se ale snaží). Tak to by bylo asi vše.

Zdravím Brblu!


9.7.2003,16:24, autor: Stoupa k článku O pracovitosti. z 9.7.2003,08:15

Mily Ferdo, prectete si nejdrive clanek, co Brbla napsal do blogu a ne jen komentar.

To byla reakce na to jak maka ve Vrchlabi, o Abowe ani slovo.

BTW: to me pripomina, ze by zde mel nejak byt viden ten clanek, at vim co komentuju...


9.7.2003,15:10, autor: Brbla k článku O slušnosti 2 z 9.7.2003,14:01

Pane, až vytrousíte 500,- a stejně jako já se smíříte s faktem, že jste blb, bude to také vaše oblíbené téma 87)


9.7.2003,14:10, autor: Ferdinand k článku O slušnosti 2 z 9.7.2003,14:01

:-) Já už nemohu. To není dne, aby jste se někde nevracel kvůli penězům. Chlape, jestli Vy vždy na finanční obsluhu nezapůsobíte tak, že ona se nemůže dopočítat.


9.7.2003,09:14, autor: Ferdinand k článku O pracovitosti. z 9.7.2003,08:15

Píšete to pane, jako kdyby Brblu neměl projek Abowe bavit. Myslím, že když se někdo s něčím namáhá do úmoru kostí, tak mu jde buďto o slávu, peníze a nebo je to prostě typ zapálený a nemůže se když se do něčeho pustí odlepit od práce (tomu my smrtelníci říkáme, že ho to baví).


9.7.2003,08:57, autor: Stoupa k článku O pracovitosti. z 9.7.2003,08:15

No, toto se mi stava celkem bezne...

Od pul osme rano se spustim do skoly a vylezu z ni odhadem kolem pul seste vecer (to abych si stih koupit aspon kus zvance k veceri).

Vetsinou zasednu znova k pocitaci a venuji se nasemu webovemu projektu ci parim nakou gamesku :)

Nu a konec dne je pro me tak nejdrive o pulnoci, vyjimka neni ani hodina ci dve ranni.

Takze mily Brbliku, absolutne si nemas na co stezovat, zaprahnutejch lidi je dost :) Ale ja mam vyhodu, ze me moje prace bavi.

Stoupa


3.7.2003,14:39, autor: Ferdinand k článku Tichošlápkovské stripy z 2.7.2003,14:48

Ale můžeme. Alt+F4 (Windows users)


2.7.2003,11:37, autor: Ferda k článku Objednání domény Brbla.NET - 5 minut práce přesně z 21.6.2003,15:08

5 minut Ferdovi práce.


2.7.2003,11:36, autor: Ferda k článku Ztracený potenciál z 2.7.2003,06:43

Nehroší je, že když je člověk šťoura a takhle blbě o něco přijde, tak si pak vyčítá, že by si mohl koupit všechno, jako je: kredit, doménu, hosting, 2 dobré večeře, 1 luxusní večeři, knihu, fajnové trencle, taxíka, .... Zkrátka si říká: to všechno jsem mohl mít. O to je to horší, ve skutečnosti by mohl mít jen jednu věc a zbytečně sám sebe deprimuje. No já jsem ještě pitomě o peníze nepřišel, musím zaťukat, protože jsem teď odmítl zaplatit fakturu jisté služby, tak abych nepřišel o to, co už jsem platil.


2.7.2003,11:30, autor: Ferda k článku O slušnosti z 2.7.2003,06:47

Ze života peněz, to je vynikající nápad na blog. Čekal bych tam však spíše sofistikované příspěvky na téma finančnictví.


, autor: k článku Ztracený potenciál z 2.7.2003,06:43